Kráľovohoľská časť

Kráľovka na biku s Terkou

Dnes nebol žiadny sviatok - ani SNP, ani deň ústavy, ale jednoducho, tak to vyšlo. Včera bolo krásne počasie, ale práca nám nedovolila, hádam dnes to bude podobné.

Kráľova hoľa

Dodržiavame tradíciu, že každý veľký sviatok treba osláviť niekde na vysokom kopci. Podľa počasia sa zdá, že by to mohlo vyjsť aj na Kráľovej holi, tak pred siedmou vyrážame smer Šumiac. Čím bližšie prichádzame, tým je jasnejšie a z Besníka vidíme našu krásavicu v plnej svojej kráse, už sa na ňu tešíme. Cesta na Šumiac je prázdna a Laco sa teší ako budeme mať Kráľovku len pre seba....ale Makovici sa to akosi nezdá...

Krásny nový vláčik, obsadený tak koronovo napolo. Postupne vykladáme ľudí odDediniek a v telgárte vystupujeme všetci zvyšní. Väčšina ide s nami ku krížu.

Po ceste jahody, čučoriedky a cestou späť dokonca hríby, červenáky, masliaky, kuriatka.

Nakoniec stíhame aj kolečko okolo viaduktov a ešte aj pivo v kolibe.

Vyrážame vo štvorici už klasicky, ako s Lacom, presne o siedmej, keď minútová ručička je kúsok za dvojkou....ešte po ceste stojíme na pumpe. Cestou hovoríme o tom, že asi budú hore davy, ale chlapci tomu veriť veľmi nechcú...pri príchode do Šumiaca ale uveria. Laco sa nakoniec dá presvedčiť a parkuje na kraji cesty práve tam, kde sme práve našli miesto a nejdeme až hore na parkovisko.

Kríž nad Telgártom

Dumali sme kam, keď je pekný deň a Makovica ponúkla nový cieľ v Telgárte. Ako sa o ňom dozvedela? No predsa Rádiovíkend. Nakoniec nás bolo viac ako na jedno auto, tak Makovica sa zviezla vlakom a v Telgárte sme sa stretli.

Posádka tak presne do jedného auta....šoféra Telíčka neodradili ani blokované cesty, ani príšerná poľadovica a tesne po 6:30 vyrážamez Košíc.

Jesenná Kráľovka-konečne

Túto noc ma už žiadny vnútorný hlas nezobudil, tak som sa pohodlne posadila v Margecanoch do vláčika smer Telgárt a teším sa na kráľovnú hôľ, ako jej vraví kamarát Karol.

Čuntavská Rita sa nepodarila, tak Makovica na poslednú chvíľu zohnala ubytko v Telgárte a vyrážame jedným autom v ústrety snehu a zážitkom. Počasie nám praje, takže zážitky a dojmy narastajú priamoúmerne slnku a výhľadom.

Prečo trinástková? Lebo už niekoľko rokov vždy okolo 13.1. (to má meniny Rastislav) lezieme bez ohľadu na sneh, mráz, ľad a vietor na tento prekrásny kopec. Tento rok, ako sa dočítate neskôr, to bolo najpríjemnejšie a najprekvapujúcejšie.

Škoda, že sa nikto nepridal, bolo to nááádhernééé. Vystupujem tesne pred 8-mou v Štrbe. Dobre známou cestou sa presúvam 19 km do Liptovskej Tepličky. Ani nevchádzam do dediny a hneď odbočujem podľa tabule Kráľova hoľa 15 km. Táto cesta ma privedie k zelenej do Brunovskej doliny, ale stále mi nie je sjasné, ako sa mám ňou dostať na Kráľovku...