Názov: Žabia skala a potok v Hlbokej doline
Dňa: 25.08.2022
Účastníci: Makovica, Rado, Riško, Lukáš

Má byť teplo, teplo, horco. Rado si pýta radu kam ísť, aby sa neuvarili. Tak Makovica vymyslí Žabiu skalu - je to v lese a je tam všetko ešte aj peliezka na sv. Anne.

Tak teda vyrážame vo štvorivi, elbo ešte jedna malá slečka typicky prázdninovio zaspala a odchod o 8:30 nestihla. Vystupujeme na Podkove a hneď za cestou si čítame smerovník. Lukáš reklamuje, že nikde nie je napísaná Žabia skala. Makovica nás posiela rovno po ceste, vraj o chvíľu bude ďalší smerovník. Ako sa ale ukáže, zo smerovníka je už len kôl. Takže nás Makovica usmerňuje na náučný chodník. Stúpame a stúpame. Niekto si chcel uľahčiť prácu a pribil plechové smerovky priamo na stromy - to sa mu ale nevyplatilo,buk sa hneď bráni a začína ich obrastať, o pár rokov ich celkom zhltne.

Cestou si odskočíme k bývalej zemľanke na uskladnenie sadeničiek stromov, ktorá sa už celkom rozpadáva a potom ešte aj na posed, ktorý zatiaľ funguje, len rebrík je trochu "ojazdený". Potom už ale stúpame riamo k skale.

Prichádzame ku nej zhora. Lukášovi sa páčia kamene na zemi - sú ozaj pekné, čierno-sivo-červenkasto prúžkované. Usádzame sa na skalu. Makovica mala narodeniny, tak vyťahuje z batoha polovicu melóna. Dáme si všetci, je červený, slovenský,voňavý a sladký.... šupky postušne berieme so sebou domov. Schádzame pod skalu. Stoja tu dvaja "megamužíci", tak sa hneď pridávame a každý si stavia toho svojho. Tak tu nechávame naše vizitky a pokračujeme ďalej.  Pohodlne mierne dolu kopcom sa dostaneme do areálu pri sv. Anne. Usádzame sa v tieni pri jazierku. Po rýchlom najedení chlapci utekajú na preliezky a my podebatujeme s pánom, čo si prišiel nabrať vodu z prameňa. Miestni stále veria že má liečivú moc. Ešte poobdivujeme krásne stromy nad prameňom a voláme chlapcov, že je čas pokračovať.

Po pár krokoch Lukáš začne rozbaľovať batoh - vraj ja som zabudol jesť, jedol som len jablko a keksík....  Makovica ho chce trošku vytrestať, lebo to robieva pravidleňne - vraj pardon, mal si jesť, ke´ňd jedli všetci, aj sme na to upozornili. Tak zavrie batoh a kráča o hlade...samozrejme nie dlho, pri tabuli o Rudníckych kúpeľoch ho usádzame na lavičku a dávame pokyn - Lukáš, teraz môžeš jesť.....

Je pred pol druhou, keď sme pri aute. Je v ňom horúco ako v pekle, tak sa zastavujeme ochladiť v Hlbokej doline. Nájdeme si pekné miestočko pri potoku, vyzúvame botasky a už sme vo vode. Chlapci sa najprv zdráhajú, ale potom ich tesne pred treťou ani nevieme z vody dostať. Takto pekne vychladení.Lukáš s otlačeným chodidlo aRiško s !vykúpanou" botaskou sadáme do auta.

Bol to pekný deň, ideálny pre túto  horúčavu.