Názov: Vítanie leta v Raji
Účastníci: Šaňo, Emka, Šandy, Gabika, Broňa Lenka, Rado, Riško, Makovica, Laco
Hostia: Ivka

IMG_20220618_145731.jpg P1000695.JPG

Tak sa nám plánovaná - zrušená-anakoniec spontánne zorganizovaná akcia celkom vydarila. Šaňko poskytol na ubytovanie svoju chatu, kam sme sa celkom pekne pomestili a po celý deň sme využívali najvúčšiu telocvičňu - prírodu.

Po piatkovom večernom príchode a oboznamovaní s okolím chaty, sme sa v sobotu pod vedením skúseného "domorodca" vydali na Čingovskú klasiku proti präúdu Hornádu a ďalej na Lesnicu a Bikšovu lúčku. Neponáhľali sme sa, užívali sme si krajinu a spločnosť. Šaňko si to užíval najviac - až tak veľmi, že niekde stratil telefón. To ste mali vidieť tie šprinty späť - ale našiel sa.

Samozrejme aj Sovia skala bola dobytá, ved ako by to bolo, keby sme neviliezli na skalu, ktorú vidíme z okna chaty. Podvečer dorazila Makovica. Samozrejme, opekačka musí byť a samozrejme, že keď má jedna rodina klobásu, dieťa chce teraz a hneď špekáčik. Tak sme sa dohodli na spoločnom servírovaní - na jedno tanieri zelenina "všeho druhu" a na druhom tanieri špekáčky, klobásy, tenké klobásky z Lidlu i z Kauflandu - skrátka výber ako v interhoteli. Tal dobre napapaní ani náhodou netrávime a nerozširujeme naše tukovézásoby. K slovu prichádzajú badmintonové rakety a keď už bolo šero také husté, že na košík nebolo vidieť, naštartoval Šaňo svietiaci lietajúci tanier a to len bola zábava. Ani sa nám nechcelo ísť dovnútra, ale malé mušky už kúsali ako divé, tak sme radšej ušli.

Nedeľné ráno nás víta horúčavou od skorého rána, takže raňajkujeme na terase v poradí -Rado, Riško, Makovica - keďže odchádzajú na ferratu a potom sa k nim pridávajú ostatní dospeláci. Dievčence sa zjavujú na schodisku až pred ôsmou, keď my ferraťáci už odchádzame.

Rado s Riškom idú napred, lebo veď doseláci ich rýchlo dodupú - no nestalo sa, ako uvidíme neskôr, stretneme sa ať na konci ferraty pod Obrovským vodopádom. Makovica čaká trojicu pod Lacovym vedením, ktorí prídu autom. Majú trošku meškanie az trojice je len dvojica. Nasadíme tempo, ale až po začiatok ferraty našich dvoch nedobehneme. Vo ferrate je ľudoprázdno a je to neuveriteľné. Užívame si pokoj a to, že sa nemusíme prispôsobovať ničiemu tempu - fotíme sa obiehame dlinu sprava-zľava, konečne si to môžeme užiť tak, ako sme si vždy želali. Stíhame dokonca vnímať aj kvietky naokolo.

Rada s Riškom nachádzame sedieť pod Obrovským vodopádom, teda na samom konci ferraty. V chládku tiesňavy si dáme niečo pod zub a poľahky už vybehneme po kramliach na  mostík nad vodopádom. Nenecháme si ujsť ani akési pokračovanie ferraty cez Karolíniho vodopád. Potom už lenprecupitkáme po modrej na Kláštorisko. Je du relatívne málo ľudí, na pivo sa nečaká ani 5 minút a dokonca sa Makovici a Ivke ušli aj lehátka na luxusný relax. Chlapci len posedávajú v tiani po brvnách, ale my baby si slastne užívame pohodlíčko.

Na Čindňgov sa vraciame cez Čertovu sihoť - Tatry vidieť ale za závojom, Kráľovka je tiež ako tajomná kráľovná háremu, skôr ju tušíme v obrysoch ako vidíme. Keď sme už dole pod Tomašákom, prepadá nás slastná únava z tepla a krásnych zážitkov. Riško už ledva pletie nožičkami, ale statočne pokračuje spolu s dospelákmi. Pri bufete na rázcestí sa lúčime a ideme každý k svojmu autu. Dnes sa však ešte raz stretneme - v Rozlomitoch pri vracaní setov.

Bol to nečakane krásny deň.