Názov: Rankovské skaly-Kamenický rybník
Dňa: 20.09.2014
Účastníci: Makovica, Romy, Smokie, Eskimo, Eva telíčkova
Hostia: my sme boli hostia u Košičana

P1050838.JPGpri Herlianskom gejzírovisku P1050848.JPGzačína cesta zarúbaná DSCN8132.JPGúroda húb DSCN8136.JPGstúpanie na hrebeň DSCN8147.JPGRankovské skaly DSCN8151.JPGna skalách
P1050857.JPGRabjňkovská guľa P1050861.JPGobmedzený výhľad P1050864.JPGRomy stratená v tráve P1050866.JPGEskimo neohrozene kráča vpred P1050872.JPGJočko značkár ako živý smerovník P1050876.JPGOdpočinok s vyhliadkou
DSCN8168.JPGprší, prší... P1050881.JPGstratení v lese pri posede DSCN8186.JPGna lúkach nad Kamenicou DSCN8200.JPGjabloň s úrodou hrozna P1050903.JPGnakoniec predsa opekáme DSCN8227.JPGa sušíme ponožky

Na stanici ráno nás nastupuje s ruksakmi 24 (aspoň ide vyťažený autobus) a na Furči nastupuje aj Eskimo. Obloha je takmer jasná a tak dúfame, že meterológovia aspoň dnes budú mať pravdu. V Herľanoch sa fotíme pri gejzírovisku (podľa vzoru pieskovisko) a vyrážame. Ideme napred a ostatní sa na nás privesili ako stádo, ale to ešte netušili, že niekedy "stádo vede vul".

Tak teda vedieme stádočko hore lesom s krásnymi značkami, až odrazu zistíme, že znečiek niet. Malý kuk na GPS a vieme, že ideme len o pár metrov doprava. Cesta je pekná a ide našim smerom, takže žiadny problém, pokračujeme po nej pekne ďalej.O chvíľu ozaj prichádzame na lúku a spájame sa so značkou. Za pár chvíľ sme na Rankovských skalách. Je dosť opar a obloha sa zaťahuje, takže viditeľnosť do diaľky nie je veľká. Sadáme na skaly, kocháme sa pohľadom nadol a posiňujeme sa desiatou. Ešte sme ani poriadne nedojedli a organizátori sa už poberajú ďalej. Nestíhame si skaly ani užiť a už aj ideme ďalej. Po zelenej pokračujeme nqa Vyžník - máme šťastie, polom z mája je už odprataný. Len smerovník je dosť poničený a tak sa Jožo ako hlavný košický značkár hrá na škriatka Smerovníčka - veľmi mu to pristane. Na križovatke lesných ciest s malým rúbaniskom si dávame pauzu na obed.

Tu sa od ostatných oddeľujeme. Nechce sa nám maratónskym tempom bežať na Parustan a v Herlianskom sedle odbočujeme smerom na Herľany. Lesom skracujeme serpentíny a na piatej zákrute odbočujeme na novú cyklotrasu smer Dargov. Začína pršať - najprv len jemne, potom lepšie a nakoniec statočne leje. Našťastie ideme hustým lesom, ktorý nás trošku chráni. Chceli by sme odbočiť na modrú, ktorá nás má križovať, ale ako nás Jožko upozornil,. ozaj je to značené biedne, a tak odbočku prebiehame (Makovicino GPS vypovedá službu a Smokie nemá celkom vhodnú mapu). Miernym blúdením okolo posedov a krmeľcov sa nakoniec dostávame k hosporádskemu dvoru nad Vyšnou Kamenicou. Prechádzame krížom cez areál a na ceste nad dedinou nachádzame zaujímvý strom - je to síce jabloň, ale rastie na nej úžasné červené sladučké hrozno -  staré koreme viniča si z nej urobili svoju pergolu. Dobre sme si pochutili. Už naprší, tak ideme k rybníku opekať.... no, kto ale rozloží oheň v takomto počasí a bez suchého dreva v batohu? No, Makovica urobila skautskú maturirtu a asi za 15 minút po použití 6 ks zápaliek ohník puká, Romy suší mokré ponožky a veselo opekáme. Najhrubšie drevo, ktoré prikladáme, má sotva 1 cm v priemere, ale atmosf=ru robí dokonalu a naše menu je úžsné - hrianky s cesnakom (Smokie prinisol 3 hlávky), pečená klobása, slanika a opekané jablká...mňam.