Názov: Mikuláš - Nový Smokovec
Dňa: 09.12.2016 - 11.12.2016
Účastníci: Makovica, Kopro, Peťa, Laco, Hoffmannovci, Ševecovci, Smokie, Romy, )Lubo, Ľudka, Žanka, Sara, Janni,. Duško, Samo, Ivett

P1280171.JPGsobotňajší východ slnka P1280184.JPGsmerom na Hrebienok P1280190.JPGa už sme hore P1280192.JPGpokračujeme na Rainerku P1280199.JPGObrovský vodopád P1280203.JPGako v skutočnej zime
P1280212.JPGmiestna atrakcia - domestifikovaná líštička P1280218.JPGZamkovského chata P1280220.JPGa my na nej P1280222.JPGcestou späť na Hrebienok P1280234.JPGzjazd za dňa.... P1280245.JPGprišiel Mikuláš
P1280248.JPGPeťko s novou aktovkou P1280262.JPGKopro v dôvernom rozhovore s Mikulášom P1280268.JPGBraňo ukazuje svoju najmilšiu činnosť P1280287.JPGnedeľa na Jakubkovej lúke P1280332.JPGpreteky v zjazde P1280366.JPGsánkovačka s krásnym výhľadom
P1280379.JPGBraňo a klzák.... P1280411.JPGzimná rozprávka P1280490.JPGPetin uzlový problém P1280493.JPGľadová guľa ako medicimbal

Do Kunerádu k )Saňkovi sme sa nevošli, tak nám odporúčal iný penzión, len na skok od nich - Gerlach. Skutočne sme tu našli milú správkyňu, dosť miesta a veľkú spoloženskú miestnosť, i keď trošku chladnejšiu.

V piatok sme sa zliezali len postupne a všetci prišli dosť unavené. takže z nočnej sánkovačky už veľa nebolo.Zato sme si dali Milujem Slovensko, v ktorom po zmätočnom spočítaní bodov, vyhrali všetci. Super bolo hádanie pesničiek podľa textov, kde sa vyznamenal najmä Ľubo - kto by to bol povedal, že je taký muzikofil....

V sobotu ráno Makovica ide na Jakubkovu läku overiť stav snehu a hlavne fotiť východ slnko. Slnko je dnes lenivé, vychádza teňmer o 10 minút neskôr, ako hovorí internet a svoje divadlo redvádza len pár minút a mizne za mrakmi. Našťastie, kým sa o 9.30 vyberieme so sánkami na  Hrebienok, je už opäť modrá obloha. Hore kráčajú davy, lanovka praská vo švíkoch. My sa teperíme so sánkami a stretávame sa aj so Šaňkom. Emke sa samozrejme ústa po celú cestu nahor nezavrú. Na Hrebienku sú davy, fronta na Ľadový dóm má dĺžku tak bna 3 hodiny, tak to vzdávame. Detváky aj odrastené detváky sa idú sánkovať a poniektorí vyrážeme na Rainerku - tu ostávajú Ľubo s Ľudkou. Janni s Duškom vyrážajú na T=ryho chatu a v snahe vyskúšať mačky sa s nimi vyberá aj Laco - aj s kľúčom od izby vo vrecku. A tak Makovica s Jergušom menia svoj plán a od vodopádu pokračujú ďalej až k Zamkovského chate. kde Laco po dohovore nechal kľúče od izby. O chvíľu ich tam dobieha Samo s Ivet, a tak sa naspäť vraciame spolu.

Naša trojica odvážlivcov, podľa Makovicinho očakávania zmešká tombolu, aj príchod Mikuláša, keďže  dorážajú až hlboko po zotmení - unavení, pemočení, ale šťastní z podaného výkonu. Poniektorí ale nie sme až takí unavení, tak vyrážame aj so sánkami na nočnú jazdu - sánkarska dráha nie je osvetlená, ale veď máme čelovky. Idú 3 sánkárske posádky a ešte Evka, ktorá sa v polovici trate obracia a vracia sa pešo naspäť. Vychádzame až skoro hore - výhľad je nádherný, dediy v doline sviatia ako ozdoby na vianočnom stromčeku. Dráha patrí len a len nám. Fičíme s vetrom o závod vo svetle čeloviek, O pár minút sme dolu - aj by sme sa ešte raz zviezli, keby nebolo treba šliapať pešo nahor.

V nedeľu ráno balíme a o 10-tej sa presúvame s detičkami za pokladom na Jakubkovu lúku. Keď našli detváky svoj poklad pekne uložený pod stromom aj s ceduľkou pre náhodných okoloidúcich "Prosím nebrať, je to hra", začína šmýkanie na klzákoch, sánkovanie, preteky, krasojazdy. Svah na slnku pekne povolol a už nie je ľadovonebezpečný. Deň klincujeme pokladom pre dospelákov - samozrejme, kým jedna partia skrýva poklad pre zábavu, teda pár metrov od zjazdovky, druhá skupina zašla až kamsi do možiara - ale poklad našli obe skupiny.

Vraciame sa do Gerlachu, prezliekame sa do suchého a hor sa domov. Opäť jeden krásny víkend za nami.