Názov: Dievčenská skala a Brzotínska skala-dve vyhliadky v krase
Dňa: 27.06.2021
Účastníci: Makovica, Laco, Eva T.

P1110040.JPGNa Dievčenskej skale P1110078.JPGBrzotínske skalky

Ráno vyrážme len v trojici, keďže Jerguš ostal z rodinných dôvodov v Kysaku. Je príjemne a zdá sa, že počasie aj vydrží a nezaprší. Parkujeme v Joviciach na ihrisku a 1,5 km po asfaltke sa rozhodneme absolvovať na začiatku...Eva mala dobrý nápad.

Na začiatku Krásnohorskej Dlhej lúky odbočujeme doprava po žltej. Hneď vchádzame do lesa a v príjemnom chládku stúpame zákrutami na Škridlový košiar. Po ceste by mali byť 2 pramene, ale akosi sme si ich nevšimli. Po zelenej pokračujeme po okraji planiny doprava. Všade je kopa borovíc, šišky vytvorili na chodníku temer koberec. Do toho ešte lesné javory a niekoľko krásnych exemplárov duba. Stromy odrazu rednú a už aj odbočujeme hore lúkou na Dievčenskú skalu. Po pravej strane kukučkuje na nás vysielacia veža, my ale vychádzame na susednú skalku. Je tu malá plošinka a celkom pekný, i keď obmedzený výhľad. Stromy naokolo nám clonia vo výhľade do strán. Kvitne tu krásny bodliak a priletí naň lišaj marinkový - teda ten veľký motýľ, čo sa letom podobá kolibríkovi. Je to pekný pohľad.

Pojkračujeme po zelenej okrajom planiny. Mierne klesáme, dostávame sa do strašidelného smrekovo-borovicového lesa. Mierne klesáme, aby sme na odbočke k Brzotínskym skalám opäť prudko vystúpali, Tak táto vyhliadka je už iná káva - vidíme nielen doďaleka (Kráľova hoľa, Skalisko, Turecká, Pipitka), ale aj doširoka (na okolité skalné mestečká) a dohlboka (na sústavu rybníkov na potoku Čremošná) . Pokocháme sa výhľadom, ale sivé mračno, ktoré sa k nám blíži, neveští nič dobré, tak radšej odchádzame smerom nadol. Schádzame po modrej, ale ešte predtým zastaneme pri veľkej mláke, v ktorej žijú žabky - tie tohtoročné, ešte maličké skokany zelené. Poobdivujeme a pokračujeme ďalej. Stihne nás aj pár dažďových kvapiek, ale je to len také postrašenie. Tesne po druhej sme dolu. Makovica je dnes akási hladná, tak dojedá svoju desiatu a už aj sadáme do auta. Laco nás bezpečne dopraví až domov.

Doma Makovica zavadí na stole o kalendár, ten spadne a keď ho dvíha, padne jej pohľad na riadok nedeľa - ups, dnes má Laco meniny, a my sme to nevedeli. Tak teda dodatočne všetko najlepšie najlepšiemu krtkovskému šoférovi.....